Wagi samochodowe i kolejowe

Idź do spisu treści

Menu główne

Wagi kolejowe

Wagi kolejowe

Wagi kolejowe - produkty skierowane do przemysłu kolejowego. Swoją budową przypominają wagi samochodowe i również muszą mieć wybetonowane łoże z tą różnicą, że w tym przypadku głębokość wynosi zwykle 1,2m. Wagi kolejowe przez swoją budowę nie pozwalają na zmianę jej położenia, czyli są to wagi całkowicie stacjonarne. Istnieje parę wariantów wag uzależnionych od rodzaju gruntu, budowie torów lub profil przedsiębiorstwa tego wymaga i waga będzie znajdować się w miejscu zagrożenia wybuchem.


Najazdy wagowe są podobne do wag samochodowych zagłębionych, a więc są to konstrukcje stalowe wypełnione betonem z zamontowanym włazem serwisowym umożliwiającym łatwy dostęp do wnętrza wagi do celów konserwacyjnych. Bardzo ważnym elementem wagi kolejowej są stalowo-betonowe najazdy, które umożliwiają pewne i stabilne połączenie z siecią torów dojeżdżających do wagi.


W zależności od warunków pracy i wymogów użytkowników standardowa długość wagi (długość jednego wagonu) mogą być powiększone o następne platformy współpracujące ze sobą, nazywamy je wtedy wagami wielopomostowymi. Wielopomostowe wagi pozwalają na równoczesne ważenie niezależnie kilku wagonów bez konieczności ich rozczepiania. Mogą być również wersje przedłużone z 4,5 do nawet 16m.


Od wag działających w przemyśle i handlu wymaga się aby miały świadectwa legalizacyjne, czyli sprawdzenie poprawności wskazywanych wartości. Świadectwo to jest wydawane na okres 3 lat i po tym czasie wymaga odnowienia, zajmują się tym specjalne służby.


 
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego